eldikvanmilou.reismee.nl

Palm Beach, Hunter Valley

Hee allemaal,

Daar ben ik weer met een kort berichtje van uit dit prachtige land! Ik weet niet zeker of het een kort verhaal wordt aangezien ik al weer veel heb mee gemaakt.
Mijn zesde werkweek in dit fantastische gezin is gewoon al weer voorbij. Elke dag is anders en elke dag leer ik weer meer. Niet alleen met mijn Engels maar ook hoe dit gezin functioneert en mijn rol hier in is. Gelukkig gaat het met het auto rijden en de mega heuvels ook steeds beter. Gister mocht ik dan eindelijk met de andere auto rijden en dat is een automaat. Jemig dat was fijn, no stres bij een stoplicht haha. Maar nu even terug in de tijd.

Na de meeting in de stad met de andere au-pairs hadden we besloten om samen wat te gaan doen. En dat werdt Palm Beach. Dit is een plek waar je moet zijn geweest als je in Sydney woont. Eerst hebben we lekker boodschapjes gedaan voor de picknick en toen zijn we aan het avontuur begonnen. Op mijn slippers begon ik de tocht naar de vuurtoren. In het begin leek het nog wel grappig tot dat de workout begon. Wat een klim zeg!! Maar wat een uitzicht. Je kon er ook nog walvissen zien, helaas dit geluk had ik niet. no walvissen voor mij. De terug weg was trouwens beter en in de schaduw. We hadden de picknick wel verdiend na al dat zwoegen.
In de avond zijn Lisa en ik de stad in geweest en hebben we een soort kroegentocht gedaan. Je gaat dan met een hele grote groep van kroeg naar kroeg. Het was een top avond!!
Aangezien dat het vorige weekend wat druk en laat was, wilde we het volgende weekend wat rustiger aandoen. Net niet gelukt! Eerst hadden we een gezellige lunch in de stad en zijn we een wijntje wezen drinken bij de Opera bar. Wat een top locatie, je zit pal onder het Opera house en je kijkt uit op de Harbour Bridge. Toen dachten we nog dat we relaxt naar de bios zoude gaan in de avond. Tot dat iemand vroeg of we mee gingen naar de stad voor een drankje. En de plannen waren snel veranderd, daar gingen we weer!! Ook deze avond was het weer een kroegentocht. Helaas waren het allemaal de zelfde kroegen en leerde we niet de nieuwe plekken kennen. Maar het was een top avond!! Op zondag heb ik het maar wat rustiger aangedaan en vroeg mijn bedje weer in. Om maandag weer fris van start te kunnen gaan voor een top weekje werken. Ook deze week vloog weer voorbij en op vrijdag heb ik de au-pair ontmoet die in dit gezin was voor mij. Zij komt ook uit Nederland dus we hebben lekker kunnen kletsen over van alles.

Toen was het zaterdag 12 augustus en begon mijn dag al vroeg. Lisa stond om 6 uur in de morgen bij mijn deur met een cadeautje. Zo lief dat jullie dit hebben geregeld van uit Nederland, dankjewel!
We waren al zo vroeg op omdat we een tripje hadden naar de Hunter Valley en daar gingen we wijn proeven. Ik zeg top tripje haha. Het was 2 uurtjes rijden en onderweg heb ik mijn eerste kangoeroe gezien, helaas lag die dood naast de weg! Maar goed we gingen wijn proeven en dat was geweldig! Het ging van zoet, droog, wit, rood en eigenlijk alles door elkaar. Er zat misschien wel niet veel in het glas maar als je om 11 uur begint dan voel je het wel! Lisa en ik hebben veel gelachen en schik gehad. Op de terug weg kregen we een klein dipje en zijn we voor de pizza gegaan in de stad. In de avond mochten we weer stappen, dit hadden we afgesproken met Rosanne. Het was een hele klus maar we zijn gegaan en het was weer super gezellig!! Dit keer hebben we het niet zo laat gemaakt en zijn we rond 1 uur naar huis gegaan. Op zondag zijn Rosanne en ik naar het chocolade festival gegaan in de stad. Jemig wat veel chocola en wat waren er veeeel mensen. Ik kon het niet laten om niks te kopen en heb dus heerlijk genoten van de chocolade.

Deze week was een zware week maar wel een leuke week. Op maandag heb ik een nieuw meisje leren kennen die in de zelfde straat woont. We zijn lekker koffie gaan drinken. Op woensdag was het een lange dag, in middag was het nichtje op bezoek zij is 1,5 jaar en ze klimt en klautert overal op. Dus dit was goed opletten, samen met de andere kids hebben we lekker gedanst op wat muziek. Dit is zoooo leuk om met ze te doen!! ik mocht de kinderen ook op bed leggen deze avond. Dit is helemaal niet erg maar als je nog nooit alleen de kinderen op bed hebt gelegd is dit wel een uitdaging. Gelukkig was het een leuke uitdaging en is het me uiteindelijk gelukt. Op donderdag ben ik met Zoe naar haar sporten gegaan en heb ik lekker gekletst met andere au-pair. Haar kindje sport daar ook en we zien elkaar dus elke donderdag. We hebben ook al wat plannen gemaakt voor aankomende week. In de avond ben ik toch nog even gaan sporten ook al had ik daar geen zin in. Maar het deed me goed.
Vandaag was het een speciale dag voor een vriendin van Kate. Kate had voor haar een babyshower georganiseerd en alle vriendinnen uitgenodigd. Al deze vriendinnen hadden ook hun kinderen bij en daar mochten Lisa en ik op oppassen zodat ze lekker bij konden kletsen. Dit was dus een energie rijken morgen. En ik zit nu nog vol van al het lekkere eten!! In de middag zijn Lisa en ik nog even lekker koffie wezen drinken. De plannen van dit weekend zijn wat rustiger dan de vorige weekenden. Morgen gaan we een museum bekijken. Hier moet je ook zijn geweest zeggen ze, dus ik ben benieuwd. Op zondag hebben we een hike in de Blue Mountains. Ik heb er zin in!!

Zo dit was mijn verslagje weer. Hopelijk was het allemaal te volgen en tot de volgende keer.
Veel liefs van uit Aurstralie

Milou







Reacties

Reacties

Pap

Volgens mij gaat het daar erg goed met jouw Meiske, geniet er maar lekker van daar down under.kiek uit voor de Haaien
groetjes Pap

Eny

Hè meiske.
Wat heb je weer veel meegemaakt. Fijn voor je dat je je steeds meer thuis voelt in het gezin. Top dat je leuke meiden ontmoet waar je dingen mee onderneemt (al is het maar wijn drinken). Geniet ervan Milou. Liefs en dikke knuffel. Mama??

Saskia

Ha Milou, wat leuk om jou belevenissen weer te lezen. Ik zeg een chocolade festijn mag je niet missen?. Fijn dat je in de weekenden ook vanalles kan doen met gezellige meiden. En dat je de kids goed kan vermaken. Geniet er weer van en tot de volgende blog??

Sophie B

Heeee milowww! Wat een leuke dingen maak je mee!! Met een wijntje op zn tijd.. hoort erbij toch haha. Ik zie het al.helemaal voor me hoe je danst met de kinderen, super leuk! Ik denk dat je een hele goede tweede mama bent!! Lekker druk klinkt het wel! En ook veel leuke dingen in de weekenden met de meiden!
Fijn weeekend en succes volgende week! Maar ik spreek je vast nog wel haha..
Dikke knufffel van plop

anouk

Heey Milou,
Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.
Een chocolade festival?? Klinkt echt heel leuk. :) Ik snap wel dat je dat niet kunt weerstaan. :P
Leuk dat je al wat meiden hebt waarmee je leuke dingen kan doen en lekker mee op stap kunt.
Geniet ervan en tot de volgende blog!
Liefs..

LYDIA garcia

Erg leuk. Geniet het van

Jolanda

Genietend in het sporadische zonnetje dat wij hier in Nederland hebben en met een lekker bakje koffie erbij, lees ik jouw tweede blog. Wat klinkt het allemaal gezellig en vrolijk. Top dat je al zo goed geïntegreerd bent in het gezin en dat je al zo veel leuke mensen hebt ontmoet. Die kids daar boffen maar met zo'n au-pair als jij!! Veel plezier daar meisie en ik zie uit naar je volgende verhaal. Dikke knuffel?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!