eldikvanmilou.reismee.nl

3 maanden in Australië

Heee allemaal,

Vandaag ben ik precies 3 maanden in Australië. De tijd gaat zo snel voorbij en ik heb het nog steeds super naar mij zin.
Het is ook al een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik had er eerlijk gezegd niet echt aan gedacht en ik heb dus weer veel nieuwe dingen te vertellen.
Kate de moeder van de kids heeft zin sinds kort een nieuwe baan en dit betekend dat ze 5 volle dagen moet werken. Ze heeft me dus gevraagd of ik op vrijdag meer uur wil maken. Hier heb ik ja tegen gezegd omdat ik het geld goed kan gebruiken voor mijn reis. Dit betekend dat ik nu officieel een tweede huismoeder ben haha. Dus nog meer wasjes draaien, elke avond koken en nog veel meer! Maar ik vind dat ik dit nu goed kan! (Dus mam stel ik kom ooit nog een keer naar huis, ik kan je helpen haha)

De afgelopen 2 weken hadden de kids lente vakantie wat bij ons dus mei vakantie is. In Australië is het heel normaal om niet thuis te blijven als kind maar, om naar verschillende kampen te gaan. De eerste week was best easy voor mij want Raff en Zara gingen naar tennis kamp. En de andere 2 bleven thuis en daar ging ik leuke dingen mee doen. We zijn samen naar het indoor zwembad geweest en heb ik ze een klein beetje zwemles gegeven. Daar hadden ze natuurlijk helemaal geen zin in! Is zo raar om te zien hoe ze hier zwemles krijgen, ze starten hier met hondjes zwemmen en als je rond 8 jaar bent dan start je met het normaal zwemmen.
We zijn de volgende dag naar Sea Life gegaan waar de kids alle onderwater dieren die in Australië leven konden zien. Ze vonden het geweldig! Wat vooral cool was is dat je kon lopen in een tunnel en dan zag je de haaien en schildpadden boven je hoofd zwemmen. Zo tof Hugo kon mij alle haai soorten vertellen. Aan het eind van deze dag hebben we nog lekker bij het strand een ijsje gegeten.
En om deze week nog vetter te maken zijn we ook nog naar de Zoo geweest. In de diertuin hebben we naar de vogel show gekeken, de tijger trip gedaan en hebben we nog veel meer gezien maar, nog niet alles. Dus we moeten nog een keer terug. De overige twee dagen zijn we lekker thuis gebleven. De tweede week ging wat anders namelijk ik had alle vier de kids thuis. We gingen wel weer veel leuke dingen doen. Zoals nog een keer naar de dierentuin en hebben we het andere gedeelte gezien. Zie je me al lopen met vier kids in de dierentuin die allemaal wat anders willen zien. Maar ik kan je vertellen het is me gelukt om er een super dag van te maken! En als slot zijn we nog naar de zeehonden show gegaan en ze vonden het geweldig!! Ook zijn we die week naar Flip out geweest en dit is een ruimte met allemaal trampolines. Dit keer ging ik niet met vier kids op stap maar met vijf er ging namelijk nog een vriendinnetje van Zara mee. Na 1 uur lekker te hebben gesprongen zijn we terug gegaan en hebben de kids nog thuis lekker gespeeld. En om de vakantie helemaal goed af te sluiten zijn we vrijdag middag nog naar de bioscoop geweest. Ook voor mij was deze film super grappig! Het waren lange en drukken dagen maar wat heb ik genoten van de kids!

Veder heb ik nog veel meer leuke activiteiten gedaan zoals:

- the Blue Mountains
- Port Stephens
- Manly walk
- Westfield tower
- Cockatoo Island
- Van het weer genoten op het strand

The Blue Mountains was een dag trip dat georganiseerd werd door Smartaupairs. Met deze trip gingen maar liefst 40 au-pairs mee en ik denk dat er z'n 25 Duitsers waren, 10 Nederlanders en de rest van andere landen. Bij de eerste stop die we maakten konden we kangoeroes spotten in het wild en op die plek leven er z'n honderden kangoeroes. Nou we hebben er twee gezien haha. Bij de volgende stop gingen we dan echt de Blue Mountains in voor een pittige wandel tocht om de grote waterval te spotten. We hadden het zo druk met foto's maken dat we uiteindelijk de top van de waterval niet hebben bereikt maar, de foto's hebben we. Bij de laatste stop hebben we de bekende 'Three Sisters' gezien. Dit zijn drie rotsen en die rotsen zouden drie zussen zijn die heel lang geleden omgetoverd zijn tot rotsen. Ik weet niet of ik dit geloof haha. Het waren pittige wandelingen maar het was zeker de moeite waard!

Port Stephens was ook een dag trip van uit de organisatie Smartaupais. Met deze trip gingen er z'n 20 au-pairs mee met veel Nederlanders. Dus we konden lekker bij kletsen in onze eigen taal. Bij de eerste stop gingen we Sandboarden en dit leek makkelijker dan het was. We kregen een korte uitleg met niet eens een voorbeeld en als laatste zeiden ze nog: Oja, soms breken mensen hier bij hun botten. Dus stel je valt probeer op je billen te vallen. Nee dat is fijn om te horen. Eerst ging ik zittend oefenen op de kleine heuvel en dit was eigenlijk wel heel makkelijk. Toen ging ik het staand proberen en dit was een makkie. Dus op naar de grote en hogere heuvel. Eerst weer zittend geprobeerd en ik merkte dat je toch wel veel sneller gaat dan op de andere heuvel. Het leek me dus ook eng om deze heuvel staand te doen. Maar de sporter kwam in me boven en ik moest van me zelf van die heuvel af. En ja hoor ik heb het gedaan, het was zooo gaaf! Na een uurtje zijn we weer door gegaan naar onze volgende stop. Dit was dolfijnen spotten op een boot. ìn het begin was er niks aan want we zagen geen een dolfijn. Maar we moesten geduld hebben en uiteindelijk hebben we super veel dolfijnen gespot. Het was een grote familie met kleine baby dolfijntjes. Dus missie geslaagd!
Na het dolfijnen spotten hadden we een BBQ in het park. Zo konden we even bij komen en ons klaar maken voor de laatste stop. Je kon kiezen of je ging chillen op het strand of nog een wandeltocht. Ik heb voor de wandeltocht gekozen, toen ik die aan het lopen was dacht ik wel ik kon nu ook zitten op het strand met mijn biertje. Maar het uitzicht was het meer dan waard. En het biertje heb ik als nog gedronken. Dit was ook weer een super dagje.

Samen met twee andere Franse au-pairs heb ik een wandeling gedaan van 3 uur en dit was 10 km. Ik was natuurlijk weer niet zo slim en had me normale kleren aan gedaan. Dom!! Want het was een pittige wandeling langs de kust met veel strand, trappen en heuvels. Maar ik heb het einde gehaald en toen hebben we lekker een biertje gedronken en zijn we wezen uiteten. Top dagje.
Met deze twee Franse meiden ben ik ook nog in de Westfield Tower geweest. Dit is het hoogste gebouw van Sydney en vanuit de toren kun je heel Sydney zien. Het uitzicht was mooi maar na 10 minuten rondlopen had ik het wel gezien en zijn we na huis gegaan. We hebben lekker met z'n alle thuis gegeten en hamburgers gemaakt.

Cockatoo Island is een klein eilandje waar je heen kan met de Ferry. Ik ben samen met mijn gezin hier heen geweest. Op dit eiland staan nog allemaal gebouwen van vroeger. Vroeger gebruikte ze dit eiland voor de criminelen van Engeland. Omdat ze natuurlijk niet konden zwemmen en dus ook niet van dit eiland af konden. Jaren later gebruikte ze dit eiland voor het bouwen van schepen. Deze gebouwen staan er ook nog allemaal. Je kunt dus nog goed de geschiedenis zien van dit eiland. Ik vond het leuk dat het gezin mij mee vroeg en dat we samen een activiteit hebben gedaan buiten het werken om. Zo leer je elkaar ook op een andere manier kennen.

Sinds dat het hier lente is geworden is het weer ook steeds beter. Er zaten zelfs al dagen bij dat we naar het strand konden of in het zwembad thuis konden zwemmen. Samen met Lisa ben ik naar het strand geweest en heb ik gezwommen in de mega koude zee! Ook heb ik die dag walvissen gespot en dat is super gaaf om te zien. Ze zijn mega groot en het kost ze veel energie om uit het water te springen dus dit is zeldzaam. Hoe cool is het dat ik ze heb gezien!

Tussen deze leuke activiteiten door heb ik nog veel meer gedaan maar dit voelt eigenlijk als normaal. Dan gaan we met de bus naar de stad en chillen we in het park of we gaan lekker bij het Opera House zitten en niet te vergeten we gaan soms op stap (heel soms maar).

Ik denk dat ik nu alle hoogtepunten van afgelopen weken heb beschreven. Ik zal er vast wel een vergeten want ik doe zo veel leuke dingen hier. Vandaag heb ik ook iets leuks gedaan namelijk samen met Ashley onze reis gepland! we willen voor 2 maanden samen gaan reizen door een gedeelte van Australië. Ik heb er zin in!

Dit was het weer voor nu, dank je wel voor het lezen van mijn blog.
Veel liefs en xxxx
Milou

Reacties

Reacties

Pap

Wouw Milou
wat een verhaal het gaat erg goed daar down under leuk.en van hard werken ga je niet dood Meiske
werk ze nog en maak nog erg veel plezier saulti Pap xxxxxxxxxxxxxxxxx

Broertje

Super gaaf suske veel plezier nog dikke kus <3

Eny

Hè Milou,
Weer mooi verhaal. Ja zal best pittig zijn met vier kids naar de dierentuin, enz. Maar je leert hier ook veel van. Top om te horen "als" je nog op huis aan komt dat ik dan goede hulp in de huishouding heb.???. Fijn om te lezen dat je erg geniet van alle dingen die je bezoekt,bezichtigd en actief bent. Zal we erg vet zijn geweest dat zand surfen. Meiske geniet nog van alles . Liefs mama xxxxx

Saskia

Ha Milou, wat doe jij veel super gave dingen. En knap van je dat je met 4kinderen op pad gaat?Een goed teken dat de tijd om vliegt dan heb je het naar je zin. Mama zal wel blij zijn als jij het huishouden overneemt?Was weer leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Veel plezier en geniet ervan. Sas?

Anja

Hey Milou ? weer een mooi verhaal. Je hebt weer hele leuke dingen gedaan!! Fijn dat je extra kan werken. Dan komt het wel goed met al die plannen van je. Heel veel groetjes van ons allemaal ?i?

Hans

Hey Milou, prachtig verhaal om te lezen. Wat ben jij aan het genieten zeg!
Ik Zie je al helemaal met de vier kids op pad. Kun je al een beetje oefenen als je zelf ooit zoveel kindjes hebt!?. Maar deze klus is je op het lijf geschreven, dat lees ik wel. De manier waarop je schrijft laat je zien dat je het daar helemaal naar je zin hebt.
Milou, maak er nog een mooie tijd van.
Geniet van alles wat Australië je te bieden heeft,
groetjes Hans

Carly

Ha Milou, onze multitasker!
Ik weet niet wat Ik zie en wat ik hoor. Geweldig wat je daar allemaal doet. Het lijkt allemaal zo makkelijk zoals je het beschrijft, maar ga maar eens met de kids naar de dierentuin. Geen makkelijke opgave, dat vertel ik je.
Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt en wat leer je toch veel.
Een hele fijne tijd nog en geniet van elke dag. Doei Miloetje, hou je goedje, hihi.
Liefs Carly.

Eva

Heeee miloutje!
Wat een verhaal zeg :) Leuk om door al jou verhalen je avonturen ook een beetje mee te kunnen maken.
Je doet ook echt super gave dingen en wat vliegt de tijd!!
Geniet er nog van meid. XX

Fabio

Ciao Milou, good day !!!! what a nice place !! how is going your stay in Australia ? from what I knew from Papa and reading your themes it is a wonderful land.
Beatrice always asks about you and I think she is also a bit jelous because she would do the same :) .
On January Kevin and Papa come in Milan to go to San Siro together , it will be a very nice match I think .
all the best for your Australian dream !!

Jolanda

Wauw Milou wat een gave dingen maak jij mee daar!! Sandboarden, GEWELDIG!! Lijkt me helemaal te gek. En al die leuke dingen die je met je mede au-pair maatjes doet. Echt super om te lezen. En zoals ik in je vorige blog al zei: Wat hebben die kids mazzel met zo'n leuke, sportieve au-pair. Geniet er nog van meid en volgens mij krijg jij die koffer met herinneringen niet meer dicht als je terugkomt haha...
Mama komt vanmiddag bij mij lunchen dus je zult zeker nog ter sprake komen. Veel plezier en geniet!! Dikke knuffel Jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!