eldikvanmilou.reismee.nl

Sydney

Hee allemaal,

Daar is hij dan mijn eerste blog vanuit Sydney!! Ik ben hier nu al 17 dagen en ik snap de stad en mijn omgeving steeds beter. Maar ik moet nog wel een beetje wennen aan het links rijden met de auto en de mega heuvels. De heuvels hier zijn niet echt mijn vrienden eerder soort vijanden. Ik heb helaas geen automaat zoals de rest in Sydney. Gelukkig weet ik al wat binnendoor wegen zonder heuvels die ik ook kan gebruiken. lucky me.

Mijn eerste week ging eigenlijk vrij snel voorbij en was het vooral wennen aan het tijds verschil. Of te wel een best heftige jetlag! Ik wilde me er niet aan toe geven maar, kreeg vaak een blik van mijn host mom en dad. Milou je ziet er moe uit, het is beter als je naar je bed gaat. Dus rond een uur of 8 sliep ik en ik had het ook echt nodig. De eerste week was het nog vakantie voor de kinderen en zo kon ik de kinderen goed leren kennen. We hebben vooral veel spelletjes gedaan zoals Halli galli of reuzen kwartet van Nijntje. Verder zijn we naar het strand geweest en hebben we lekker gespeeld in het zand. Ze vinden het fantastisch om zandkastelen te maken, dus ik deed vrolijk mee!! En natuurlijk praten we in het Engels al flap ik er soms wat Nederlands door heen. Gelukkig vinden ze dat niet zo erg en helpen ze me met mijn uitspraak.
In de weekenden ben ik altijd vrij en omdat ik nog niemand had ontmoet stuurde Kate mij de grote stad in! Daar ging ik dan met de bus naar de grote stad. Gelukkig had ik mijn Google maps en mijn busapp zodat ik zeker niet ging verdwalen en zeker thuis kwam. Met de bus naar de stad is z'n 20 min dus dat valt wel mee. In de stad ben ik een bustoer gaan doen om de stad te verkennen en het me eigen te maken. Wat een grote stad met veel wolkenkrabbers en veel mooie parken. Waar je lekker kunt chillen of picknicken. Er was dat weekend ook een food festival met allemaal tentjes waar ze Europees eten verkochten. En dus ook stroopwafels en poffertjes jumm. In de avond moest ik oppassen en heb ik Lisa ontmoet. Lisa is ook een au-pair en woont 5 straten verder. Samen met Lisa en Rosanne ben ik zondag weer terug gegaan naar de stad om een free tour te doen. Dit is een wandel tour zo dat je de stad nog beter leert kennen. Wij waren eigenlijk meer met elkaar aan het kletsen dan aan het luisteren. Op de helft zijn we ook gestopt en zijn we de poffertjes en stroopwafels gaan eten en het was heerlijk! De eerste week was dus super en ik was helemaal ready voor mijn eerste officele week. Alleen die begon op dinsdag want maandag hadden ze nog vrij. De ouders moesten wel gewoon werken dus ik had de hele dag de kinderen en dat ging eigenlijk wel goed! We zijn lekker naar het scooter park gegaan. (een scooter is een step) Dat vinden de jongens geweldig en trouwens wat zijn de parken hier mooi en kind vriendelijk! De volgende dag was het dan zo ver ik ging het normalen leven van mijn familie leren kennen. Waar ze naar school gaan, wat ze mee moeten nemen, wie waar moet zijn en hoe laat. Je merkt het dus al dat is een heleboel om te onthouden. Gelukkig hoeft dit ook niet in een dag en krijg ik de tijd er voor. Elke morgen begint onze dag om 7.00 en lopen we richting school om 08.30u. De kinderen hebben dus ruim de tijd om te eten, spelen en om hun uniform aan te doen. Ze zijn om 03.00u uit van school en dan lopen Zara, Raff en Hugo zelfstandig naar huis. Zoe gaat op maandag en dinsdag naar de dag opvang en dan heb ik in de middag vrij. De andere dagen zijn we samen lekker thuis en gaan we leuke dingen doen. Er zijn ook nog activiteiten die de kinderen doen zoals; netball, peutergym, drama en tennis. Dus een lekkere drukke week met van alles wat!

En toen was het WEEKEND! Er stond een mega activiteit op de planning namelijk Skydyve. Dat stond nog hoog op mijn lijstje, aangezien ik dat op Aruba niet heb gedaan. Met 11 personen waaronder 8 Nederlanders gingen we richting Newcastle en daar heb ik dus ook weer andere au-pairs leren kennen. Het was al een pittig duur grapje, kwamen we daar werd het nog duurder door de foto's en het filmpje. Maar wat ben ik er nu blij mee dat ik ze heb! Aangezien ik het eerste stuk dat ik uit het vliegtuig viel al niet meer helemaal kan herinneren zo snel ging het. Wij gingen met 6 meiden het vliegtuig in en iedereen had zo zijn eigen poppetje. Mijn poppetje vertelde mij dat als het lichtje op rood is, doe je bril op. Als het lichtje op oranje is dan gaan we klaar zitten in de banana houding en als het lichtje groen is dan gaan we springen!!!! En ik kan je vertellen dit ging mega snel want voor dat ik het wist hing ik zelf uit het vliegtuig. En nee je had geen keus om niet te gaan want je kon er niet eens over na denken zo snel ging het. Maar gelukkig dat kwam sowieso niet in me op! De vrije val is te gek, je bent 60sec helemaal vrij in de lucht en dan gaat de parashutte open. Dan is het moment dat je van het uitzicht kan genieten en ik mocht ook zelf sturen. Al lukte dat niet helemaal ik was iets te voorzichtig. Je hangt ongeveer 6 minuten in de lucht en dan ga je al weer landen. Toen ik geland was wilde ik eigenlijk meteen nog een keer! Zo veel adrenaline zit er dan in je lichaam. In de bus terug naar Sydney zat ik nog helemaal te stuiteren. Lisa en ik hebben toen meteen ons filmpje en foto's terug gekeken. Het filmpje is echt super gaaf!
Op zondag zijn we voetbal gaan kijken bij Jacqueline en hebben we pizza gegeten.

Deze week heb ik een super leuk koffie tentje ontdekt waar je lekker kan lunchen, gebak eten en natuurlijk heerlijke cappuccino kan drinken. Want ja ik mis de koffie van thuis wel een beetje!! Ook is het een fijne plek om aan mijn blog te werken of in mijn boekje te schrijven. Het tentje is op 10 minuten lopen van mijn huis en Lisa zit er ook vaak dus dan spreken we samen af. Ook heb ik Chatswood beter leren kennen dat is net iets groter dan Willoughby waar je goed kan winkelen en is met de bus maar 10 minuten. Dus als je snel iets nodig hebt kun je daar heen. Deze week was het ook de Dutchies weken bij de Aldi en heb ik stroopwafels voor de familie gekocht. Ze zijn er namelijk gek op! Morgen heb ik mijn eerste officiële meeting met de andere au-pairs en kan ik dus nog meer mensen ontmoeten. Ik heb er zin in!

Zo dit was mijn eerste blogje! Hopelijk was het allemaal goed te lezen en sorry voor mijn spelfouten haha.

Heel veel liefs en groetjes uit Australië
Milou

Reacties

Reacties

Kevin

Hey suske super leuk om te lezen zo Ben toch beetje bij je. Heb al zin in je volgende blog. Dikke je broer

Pap

Ziet er goed uit meiske mooi verhaal .fijn dat je al vrienden hebt gemaakt .nog veel plezier groetjes Pap

Sophie M

Ooooh Milow! Wat megacool wat je daar doet! Leuk dat het klikt met de kids (had ook niet anders verwacht natuurlijk) én dat je ook lekker twee middagen in de week vrij bent. Zo te horen zijn ook je gastouders lief voor je en letten ze op je zodat je wel genoeg rust krijgt ;)

Maaaaaar....HET SKYDIVEN!! Dat lijkt me toch echt wel het hoogtepunt tot nu toe..pfoeh...ik moet er zelf eigenlijk niet aan denken maar vind het echt heel cool dat je dat gedaan hebt!

Hopelijk zijn de rest van de au pairs die je morgen gaat ontmoeten ook gezellig en kan je samen verhalen en ervaring uitwisselen...Ik kijk in ieder geval weer heel erg uit naar je volgende blog! Ik ga nu je foto's eens even bekijken...
Dikke kus xxxxxx Sop


Eny

Hoi Milou. Super leuk dat je nu ben begonnen met je blog. Zo blijven we mooi op de hoogte van alles wat je meemaakt. Ik vind het zo gaaf van je dat je uit een vliegtuig gesprongen bent. Fijn dat je al wat leuke meiden hebt ontmoet waar je mee kunt gaan lunchen want dat is erg belangrijk. Grapje. Ik mis mijn lunchmaatje wel. ?. Milou je hebt een mooi verslag geschreven. Spelfouten nou en. Dit is wie jij bent. Love you. Mama????

Saskia

Ha Milou, weer leuk om mee te genieten met jou.
Je hebt alweer veel leuke dingen gedaan met de kinderen en voor jezelf.
Leuk dat je al meiden hebt leren kennen. En dat je steeds meer dingen ontdekt waar je naar toe kan gaan.
Kijk uit naar je volgende verhaal.
?? Saskia

Sophie B

Heeeee stoere chick!!

Dit klinkt goed!! Je mengt je al goed in het leven daar en krijgt al steeds meer contacten.. Dat moet helemaal goedkomen! Super fijn dat het met de ouders en natuurlijk de kinderen klikt!! En dat autorijden krijg jij denk ik zo onder de knie, lijkt me ook lastig zeg..

En wowww wat een gave ervaring dat skydiven.. Echt super stoer!! Echt iets voor jou haha. En mega vette foto's, dit neemt niemand je meer af!

Goed om te horen dat je steeds meer je plekje vind meis!! Ik kijk uit naar je volgende blog en jij vooral gaan genieten! Hele dikke kus van ploppppp

Jolanda

Nou meis ik ben gelijk gaan lezen na je appje. Hoe gaaf wat jij in zo'n korte tijd hebt meegemaakt. Skydiven....VET!! Ik heb je foto's nog niet bekeken, ga ik nu doen. Fijn dat je in zo'n leuk gezin bent terechtgekomen. En een Zoë...grappig. Geniet ervan ennuhh rijdt voorzichtig daar hè (zou 'oma' Marietje zeggen☺️) Tot je volgende blog?

Eva

Heeeeee!

Leuk verhaal milou, super om zo alles te lezen (een beetje later sorry).
Fijn dat het allemaal zo klikt en ik ben ook blij voor je dat je zo snel vrienden om je heen hebt!:) en dan zo meteen met de kindjes een goede klik, heel fijn.

Dat skydiven lijkt me gaaf zeg! Super vette foto ook en wat mooi dat je dan ook zo van het uitzicht kan genieten.

Ik kijk al weer uit naar je volgende blog!

Knuffels en kusjes van mij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!